Wyższa jakość kształcenia w Gminie Gniezno
Realizowany przez Gminę Gniezno projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Wyższa jakość kształcenia w szkołach podstawowych Gminy Gniezno, RPWP.08.01.02-30-0002/19 dotyczy podniesienia wiedzy i kompetencji 250 uczniów (w tym 125 dziewczynek), w tym 20 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz podniesienia wiedzy 50 nauczycieli (w tym 43 kobiet) w szkołach podstawowych w Goślinowie, Jankowie Dolnym, Szczytnikach Duchownych oraz w Zdziechowie w Gminie Gniezno w okresie od 01.07.2020 r. do 30.06.2023 r.
Całkowita wartość projektu: 892 934,44 zł
Główne działania projektu dotyczą:
- doposażenia pracowni przedmiotowych w szkołach podstawowych w Gminie Gniezno o pracownie przyrodnicze/biologiczne, fizyczne, geograficzne, chemiczne i matematyczne w sprzęt niezbędny do przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów;
- realizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla 200 uczniów (w tym 100 dziewczynek) z zakresu matematyki, biologii, chemii, fizyki, języka angielskiego i języka niemieckiego;
- organizację kółek zainteresowań dla 160 uczniów (w tym 80 dziewczynek) z zakresu matematyki, biologii, chemii, fizyki, geografii, języka angielskiego;
- realizację pięciu projektów edukacyjnych dla 120 uczniów (w tym 60 dziewczynek),
- dwóch typów form zajęć specjalistycznych dla 60 uczniów (w tym 30 dziewczynek), w tym 20 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- wsparcie 50 uczniów (w tym 43 kobiet) nauczycieli w zakresie podwyższenia kompetencji/kwalifikacji w prowadzeniu zajęć i rozwoju umiejętności do pracy z uczniem.
Planowane efekty w projekcie będą następujące:
- liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych: 22 osoby (w tym 19 kobiet);
- liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie: 250 uczniów (w tym 125 osób);
- liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie: 50 nauczycieli (w tym 43 kobiet);
- liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK): 4 szkoły;
- liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie: 4 szkoły;
- liczba nauczycieli objęta wsparciem w zakresie kursów/szkoleń z kompetencji wychowawczych: 34 nauczycieli (w tym 30 kobiet);
- liczba nauczycieli objęta wsparciem w zakresie kursów/szkoleń z pedagogiki specjalnej: 3 nauczycieli (3 kobiety).
Rezultatem projektu będą:
- liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu: 250 uczniów (w tym 125 kobiet);
- liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu: 50 nauczycieli (w tym 43 kobiety);
- liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 4 szkoły;
- liczba nauczycieli, którzy podnieśli swoje kompetencje po zakończeniu udziału w szkoleniach z zakresu kompetencji wychowawczych: 34 nauczycieli (w tym 30 kobiet);
- liczba nauczycieli, którzy podnieśli swoje kompetencje po zakończeniu udziału w szkoleniach z zakresu pedagogiki specjalnej: 3 nauczycieli (w tym 3 kobiety).