Strategia Rozwoju Gminy Gniezno, jest doskonałym narzędziem promocyjnym. Dzięki Strategii zarówno mieszkańcy Gminy, działający na jej terenie przedsiębiorcy, jak również potencjalni inwestorzy będą znali przyszłe plany i zamierzenia obecnych jak i przyszłych władz gminy oraz wszystkich innych instytucji, od których ta przyszłość zależy.
Promując Strategię należy trzymać się zasady: „Nic po doskonałych działaniach i wysiłkach organizacji, jeśli nikt nie będzie o nich w ogóle wiedział”. Dlatego też należy przygotować odpowiednie działania promocyjne zarówno w odniesieniu do samej Gminy jak i Strategii Rozwoju Gminy.
W przypadku Gminy Gniezno wykorzystane zostaną działania promocyjne opierające się na:
· propagandzie rynkowej /(publicity) - budowanie pozytywnego wizerunku Gminy/:
· artykuty,
· wywiady,
· raporty (przekazywanie raportów z realizacji strategii do mediów),
· promocji osobistej (bezpośrednie i osobiste prezentowanie materiałów - rozmowy, spotkania, prezentacje).
Jednym słowem o stworzeniu i realizacji Strategii Rozwoju Gminy powinni dowiedzieć się wszyscy, których ona dotyczy. Bardzo ważne jest, aby do promocji procesu tworzenia Strategii oraz samej Gminy w umiejętny sposób wykorzystać lokalne media. Przekaz skierowany do mediów powinien być możliwie najbardziej prosty i klarowny. Warto jest dołożyć starań, aby informacja trafiająca do mediów dotyczyła jednej najważniejszej sprawy, głównego wydarzenia (np. rozpoczęcie kolejnego ważnego działania lub cyklu działań).
Przed przystąpieniem do działań promocyjnych należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
· jaki jest cel określonych działań promocyjnych?
· trwalenie,
· zmiana,
· zaistnienie.
· kim są adresaci działań promocyjnych?
· co ma być przedmiotem promocji?
· Gmina,
· produkt (Strategia Rozwoju Gminy),
· region.
· jakie środki będą użyte do działań promocyjnych?
· media (prasa, radio, TV),
· inne (ulotki, broszury, spotkania, seminaria etc.).
· jaki będzie charakter przekazywanych treści promocyjnych?
· informacyjny,
· sugerujący,
· edukacyjny.
|